Δευτέρα 3 Νοεμβρίου 2008

ΝΟΜΙΚΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ

Μέσα από την εφημερίδα της κυβερνήσεως αναφέρονται κάποιοι νόμοι για την ιδιωτική τηλεόραση, για την λειτουργία τους και κάποιες βασικές προϋποθέσεις για την χορήγηση, ανανέωσης άδειας και ίδρυσης τηλεοπτικών σταθμών. Όλα τα παραπάνω επιτρέπονται μόνο σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου που ψηφίζεται στη Βουλή. Οι άδεις αυτές χορηγούνται για την εξυπηρέτησης του δημόσιου συμφέροντος, ενώ η χρήση των ιδιωτικών τηλεοράσεων αποτελεί δημόσιο λειτούργημα. Οι σταθμοί υποχρεώνονται να μεριμνούν για την ποιότητα του προγράμματος, την αντικειμενική ενημέρωση, την διασφάλιση της πολυφωνίας και την προαγωγή του πολιτισμού με την μετάδοση εκπομπών του λόγου και της τέχνης. Βλέπουμε πως μέσα από αυτές τις προϋποθέσεις το κοινό που παρακολουθεί τηλεόραση, θα πρέπει να μαθαίνει για τον πολιτισμό του ελληνικού έθνος, να μαθαίνει για την ιστορία και να ενημερώνεται για τις αξίες του έθνους.
Μέσα από προβολή διαφόρων προγραμμάτων οι άνθρωποι να μαθαίνουν να μιλάνε σωστά ελληνικά και πως να συμπεριφέρονται αξιοπρεπώς με άλλους ανθρώπους στην κοινωνία του ελληνικού έθνους. Οι σταθμοί εθνικής εμβέλειας θα πρέπει να καλύψουν όλη την επικράτεια, να καλύψει όλες τις νησιώτικες και μεθοριακές περιοχές σύμφωνα με τη απόφαση το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιακών και Τύπου και ΜΜΕ. Δηλαδή, οι εκπομπές ενός σταθμού να μην αφορά μόνο ένα αστικό πληθυσμό της Ελλάδας, αλλά επίσης και όλο το ελληνικό πληθυσμό που ζει στα περίχωρα της Ελλάδας. Η διαχείριση συστημάτων μικροκυματικής διανομής ραδιοτηλεοπτικού σήματος απαγορεύεται από τους άλλους οργανισμούς η εκμετάλλευση και η εγκατάσταση, εκτός του Ο.Τ.Ε και Ε.Ρ.Τ.-Α.Ε στους οποίους ανήκουν αυτές οι συχνότητες. Έχοντας αποκλειστικό δικαίωμα μπορούν να αναπτύσσουν δίκτυα καλωδιακής τηλεόρασης, να συνιστούν εταιρίες ή να συνάπτουν συνεργασίες με ιδιώτες ή με επιχειρήσεις του δημόσιο τομέα, υπάρχει οικονομικό συμφέρον.
Οι άδειες εγκατάστασης και λειτουργίας τηλεοπτικών σταθμών χορηγούνται σε επιχειρήσεις (αμιγείς ή μεικτές) των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης που πληρούν τις προϋπόθεσης και ικανοποιούνται με τα κριτήρια που θέτονται. Έτσι, τα ΜΜΕ ως δημόσια σφαίρα, είναι υπεύθυνη για την μεταφορά και αποθήκευση των γνώσεων και των ιδεών του ελληνικού πολιτισμού. Για την εθνική συνείδηση προτείνονται εκπομπές με ελληνικό γλωσσικό περιεχόμενο για την σωστή χρήση της γλώσσας όπως στην παραπάνω φωτογραφία. Βλέπουμε τον καθηγητή Γλωσσολογίας κ. Γ. Μπαμπινιώτης με τη δημοσιογράφο Μαρία Χούκλη και τους καλεσμένους ηθοποιούς στην κάτω σειρά από αριστερά, Μαρία Καβογιάννη, Μιχάλης Μητρούσης και Καίτη Κωνσταντίνου στο πλατό της εκπομπής «Ομιλείτε ελληνικά» στο ET1, όπου μεταδίδουν στον κοινό πώς να μιλήσουν σωστά ελληνικά. Στις διαφημίσεις και στις εκπομπές θα πρέπει να σέβονται την προσωπικότητα, την τιμή, την υπόληψη, το οικογενειακό βίο, την επαγγελματική και καλλιτεχνική δραστηριότητα του κάθε προσώπου του οποίου μεταδίδεται.
Οι διαφημίσεις δεν πρέπει να είναι ρατσιστικές, να μη προσβάλλονται οι θρησκείες, να μην διακρίνονται οι άνθρωποι σε φυλές και φύλο, αλλά να ενθαρρύνεται ο τρόπος συμπεριφοράς του ελληνικού έθνους. Παραδείγματος χάρη, η ελληνική κοινωνία να ενημερώνεται για την ασφάλεια των ατόμων, για την υγεία, για την προστασία των ανηλίκων και του περιβάλλοντος. Επίσης η τηλεοπτική διαφήμιση δεν πρέπει να θίγει ηθικά ή σωματικά τους ανηλίκους αλλά να τους προστατεύει και να μην προτείνουν αλκοολούχα ποτά ή τσιγάρα που κάνουν κακό στην υγεία, επομένως μπορεί να κάνει κακό και στον τρόπο συμπεριφοράς των παιδιών από τον οποίο αποτελείται το έθνος -κράτος. Ένα άλλο κομμάτι της εθνικής ταυτότητας είναι η θρησκεία γι΄αυτό όταν προβάλλεται κάποια θρησκευτική τελετή απαγορεύονται από τον νόμο οι διαφημίσεις.
Οι τηλεοπτική σταθμοί έχουν την υποχρέωση να μη μεταδίδουν διαφημίσεις που θα κάνουν κακό στον ελληνικό πολιτισμό αλλά μόνο διαφημιστικά μηνύματα που επιτρέπονται υπό τους όρους και τις προϋποθέσεις που ορίζονται από τους κανόνες του διεθνούς δικαίου και από τις διατάξεις της εθνικής νομοθεσίας. Συμπερασματικά τα προγράμματα τα οποία επιτρέπονται να προβάλλονται έχουν να κάνουν με την ενημέρωση του κοινού και όχι με προγράμματα που προκαλούν πόνο ή βλάβη σωματικά πνευματικά ή ηθικά στην προσωπικότητα των ανθρώπων του έθνους –κράτος. Έτσι τα μέσα μαζικής ενημέρωσης ελέγχονται από την κυβέρνηση που βρίσκεται στην εξουσία για σκοπούς που συνδέεται με την εικόνα του ελληνικού κράτος.

Δεν υπάρχουν σχόλια: